Livet är underbart!

Nu när solen skiner dagarna i ända är livet bara såå himla gott att leva! Hinner med massor av saker och känner bara för att göra mer hela tiden. Har varit på Z dagis och visat en ambulans...hahaha, trodde inte det var möjligt att få in så många busfrön i EN ambulans. Det var i alla fall uppskattat, och innan jag körde därifrån så hoppade Z rakt in på förarplatsen och tryckte på sirenen...

Massor av busungar...  Den störste busen av de alla...

Var iväg på en självförsvarsutbildning i onsdags med jobbet. Jättespännande. Känns rätt häftigt när man känner att man inte är helt underlägsen även om det är en större människa än vad man själv är. Höll på hela dagen och avslutade med en övning där en person stod i mitten av en ring i speciell försvarsställning och så "slog" vi andra med mitsar på personen i mitten. Det var såklart lite läskigt att stå i mitten, men på något sätt kändes det ännu läskigare att vara en av alla i en folkgrupp som bara slog och slog. Förhoppningsvis beror ju det på att jag inte har gener som gör att jag skulle få för mig att slåss bara för att jag inte fick som jag ville!

Igår hanns det med en HLR-utbildning (HjärtLungRäddning) för ett gäng lärare på en skola i Vellinge. Ett bra extrajobb som jag verkligen gillar. Tycker det är superroligt att föreläsa om saker som intresserar andra människor. Passar ju mig bra också eftersom jag har svårt att hålla tyst...hahaha, då måste ju föreläsare vara det bästa man kan vara!?!!

Idag har det varit jobb igen hela dagen. Satt en timme på soldäcket på brandstationen och solade mig och har minsann fått massor med färg...passa er för vårsolen! Har varit en ganska lugn dag och det var ju skönt efter denna helstirriga veckan! Z och J har heft en pappa/son-dag och varit på lekplatser och myscht! När jag kom hem åkte J och jobbade så då grillade jag och Z lite korv på ballen (balkongen). Mys , mys!!!

Lyckliga jag på jobb!  Goa sängen på jobb!

Ikväll blir det natti tidigt för jag har längtat så efter denna kvällen! Ledig heeeela helgen!

Kramis kramis på er så hörs vi snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback