Datorkunskap!

Idag åkte jag ut till en äldre släkting för att hälsa på! Han är 79 år och har just köpt sig en dator (så himla häftigt). Meningen var att jag skulle ha lite datakurs för honom idag.
Det kändes så himla konstigt att förklara saker för honom som är så himla självklara för oss som mer eller mindre är uppväxta med datorer. Jag är verkligen ingen dataexpert, men jag vet ju hur man svarar på ett mail, eller går in på olika hemsidor.
Tänk, när vi gick in på Aftonbladets hemsida så frågade han: Hur vänder man blad??
Haha, vilken fråga, tänkte jag först! Men, det var väl ingen dum fråga?!?! Hur ska man veta det om man bara läst tidningen till morgonkaffet vid köksbordet i hela sitt liv?

Sen, nu ikväll när jag satte mig vid min egen dator och trodde att jag skulle kunna fixa till en alldeles egen och unik bloggsida så insåg jag att man faktiskt i vissa fall måste vara Gud själv för att sitta vid en dator. Tänk att det är lättare att skicka mail till folk på andra sidan jordklotet än att lägga in en cool design på sin blogg! (Därför ser min blogg ut nu precis som den gjorde innan jag försökte göra den cool...)
Nåja, det är väl det som skrivs som är viktigt får jag ju hoppas!!!

Har precis sett lite ER och ska gå och lägga mig nu så man orkar med bus och en rejäl klippning av lillkillens hår imorgon!!
                                   


Kommentarer
Postat av: Anna

håller med dig det är så häftigt när de äldre försöker att hålla sig a jour med den nya tekniken. Lycka till med designen till bloggen.



Anna

2009-03-30 @ 23:51:26
URL: http://www.nexingthomsen.blogspot.com
Postat av: Anonym

håller med dig det är så häftigt när de äldre försöker att hålla sig a jour med den nya tekniken. Lycka till med designen till bloggen.



Anna

2009-03-30 @ 23:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback