Pizzabullar, Pepparkakor och Lussebullar!!!

Idag har dagen gått i bakningens tecken. Lillemannen och jag bestämde redan igår kväll att vi skulle baka pizzabullar idag efter frukost! Vi kladdade, och bakande och vispade och penslade och bara mös...superkul att baka med den lille kocken. Vi behöll pyjamasen på heeela förmiddagen. Fina goda bullar blev det också som vi överraskade Daddy J med när han vaknade efter att ha jobbat hela natten!

Uppladdning innan bakningen!

Bakom flötet!?!?!


 

Näsvisa!  Hmmm, lite mera salt... 
Kolla kladdet mamma!

OJ!!! Vad den har växt!  RESULTATET!

Efter att lillemannen nannat middag och jag hade duschat hade vi bestämt att vi skulle gå hem till L där också A och hennes lille kille E var. De skulle baka lussebullar så om vi kom över på eftermiddagen nån gång skulle vi fika. När vi kom vid 15-tiden var där minsann inga bullar klara. Hahaha L sa: "Jag hade tänkt att vi skulle baka på en timme och sen skulle alla sitta ner och mysa och fika tillsammans....hahahaha...vilken dröm."
Ja, verkligen, vilken dröm...ni skulle bara sett allt stök med bullar och degar och tre busiga 2-3 åringar och en 1-åring och pepparkaksformar och pepparkakshus...men mysigt var det. Hur gör dom på dagis egentligen...hur kan det vara sån ordning och reda där?!?!!? Helt otroligt!!! Men, men, dom måste ju få busa loss nån gång!!!
Här kommer allt i en salig blandning för er att titta på. A:s hus blev super tycker jag, men det var nog bra att hon höll sig ifrån lussebullarna.... ;)

Lussebullar!  Rock and roll!  Pepparkakor i ALLA former!  P kör en twist!  A:s superfina hus!

Ikväll har vi varit hos kusinerna och käkat lite god mat. När vi precis kommit hem inser jag att eftersom Daddy J var hemma när vi åkte har jag glömt ta nycklar med. Det tog lite tid innan vi fick fatt i honom och sen blev det en extra runda i stan innan vi väl kom hem.
Lillemannen har en tradig torrhosta, men han fick lite medicin innan han skullle nanna och det verkar ha hjälpt för nu har jag inte hört honom på ett tag.

Nä minsann, nu är det sängen för mig också så man orkar med en hel dag av bus imorgon med!

Pusssålänge Hejsålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback