Flygande Tefat, Tung Helg och Kalas!!!

Oj, har jobbat hela helgen, och det är sällan jag känner mig så slut efter en helg att jag bara vill gå och lägga mig! Har varit en tung helg med många allvarligt sjuka och skadade. Har börjat bli ganska "garvad" efter mina 5 år i jobbet nu, så det är inte så att jag tar med mig det hem och mår dåligt, däremot kan jag känna en enorm trötthet efteråt. Jaja, tänker bara blogga klart och sen ska jag somna i soffan!

I fredags fick lillemannen och hans bästis P med lillebror sin vaccination, det gick hur bra som helst och på vägen hem upptäckte de landningsplatsen för det Flygande tefatet här i Limhamn för första gången. Nästan precis där vi bor finns en grop som är jättedjup och ganska brant (en perfekt pulkabacke när man är lite större). Vissa säger att det är ett Flygande tefat som gjort gropen när det landade där. Jag gillar den tanken så jag kör på det. Hursomhelst så sprang vi där upp och ner lite och busade i alla löven som samlats längst ner.

Tefatet  Mera bus!

Min "lilla" (den yngsta jag har i alla fall) kusin har fyllt år så efter jobb i lördags for jag hem där på lite kalas. Lilleman var hos mormor i helgen och eftersom de också var där var det ju perfekt att kunna träffa honom också. Lasagne och kladkaka var önskat och så blev det. Gott var det och välbehövligt efter en tuff dag på jobb! (Tyvärr lite dålig "kvalle" på bilderna, hade fel inställning på mobilkameran)

Galenpannorna  Söta E med lillebror!

Träffade en underbar dam idag på jobbet som blivit lite yrslig när hon bakade mandelmusslor. Det visade sig när vi kom fram att det inte var någon fara. Damen var över 90 år och världens härligaste. Hon simmade tre gånger i veckan och skötte hela sitt hem själv. Hon var så glad och nöjd. Hon packade ner mandelmusslor i varsin påse till mig och min kollega som vi smakat på här hemma ikväll. Sådana patienter lever jag på lååång tid!

Nu bara orkar jag inte sitta här en minut till! Så natti på er så hörs vi snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback